Malin Forsman, Servicechef, Möller Bil Köping

På Möller Bils anläggning i Köping jobbar Malin Forsman som servicechef. Som servicechef ansvarar för Malin för hela verksamheten på servicemarknadssidan och hon leder ett team som består av sju mekaniker/tekniker och tre servicerådgivare. 

På Möller Bils anläggning i Köping jobbar Malin Forsman som servicechef. Som servicechef ansvarar för Malin för hela verksamheten på servicemarknadssidan och hon leder ett team som består av sju mekaniker/tekniker och tre servicerådgivare. Hon arbetade själv under sex år som servicerådgivare på Möller Bil Västerås innan hon klev in rollen som servicechef i Köping. Utanför Möller har hon en varierande bakgrund från olika branscher med bland annat jobb på bensinstation och inom industrin.

Malin har ett stort intresse för bilar även på fritiden och särskilt ”jänkare”. Det som lockade henne att söka jobb på Möller Bil var just hennes intresse för bilar

- Jag kände att jag kunde kombinera mitt intresse med jobb och det passar mig perfekt, säger Malin.

Kan du beskriva en vanlig dag på jobbet?

- En vanlig dag på jobbet så är jag här samtidigt som servicerådgivarna. Jag pratar lite med dem och kollar så att deras dag kommer igång. Jag brukar sedan gå ett varv på verkstaden och kolla läget med mekanikerna. Sedan är dagen igång! Dagen består av väldigt många olika uppgifter, exempelvis olika möten, fakturering och kundkontakt, med mera, som gör att dagarna går så otroligt fort och att man har väldigt roligt på jobbet!

Vad kännetecknar en bra servicechef enligt dig?

- Det som jag tycker kännetecknar en bra servicechef är att man är med i verksamheten och har kunskap om arbetet. Att man är delaktig och visar intresse för varje individ. Att kunna stötta servicerådgivarna i kundmottagningen med alla program man jobbar i och även se till så att mekanikerna har rätt förutsättningar för att kunna utföra sina arbeten. Min kontorsdörr står alltid öppen!

Vad är det roligaste med jobbet som servicechef?

- Man är lite som spindeln i nätet och det är mitt ansvar att vår verkstad levererar och presterar på alla tänkbara sätt. Jag svarar på frågor och bollar tankar och idéer med servicerådgivare och mekaniker och har även en hel del kundkontakt. Ingen dag är den andra lik och det är det som gör arbetet så roligt.

Vad är det som gör att du trivs på Möller Bil?

- Gemenskapen inom och mellan de olika anläggningarna och orterna inom företaget. Det är en familjär känsla och tack vare Möller Mobility Groups storlek så finns det alltid möjligheter till att avancera inom företaget!

Kontakten med kunderna gör också att jag trivs. Man träffar dagligen båda nya o gamla kunder som man skapar goda relationer med.