Hans Thim, Märkeschef, Audi Eskilstuna

Hans är uppvuxen i Eskilstuna och läste naturteknisk inriktning på gymnasiet. Hans far arbetade med bilförsäljning i företaget i nästan 30 år så han visste tidigt i livet vad han ville göra, och vad som krävdes. 

Så när tiden kändes rätt sökte han vidare till en riktad utbildning mot bilförsäljning och parallellt med det så arbetade han extra på Möller Bil (dåvarande Arver Bil). Efter utbildningen arbetade han fyra år som bilförsäljare för att sedan byta spår helt och hållet. Hans startade då eget företag inom kök- och möbelimport.

2011 var han tillbaka i Möller Bil som säljare på Audi och sedan 2013 arbetar Hans som märkeschef.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

- Arbetsdagen utgörs av mycket kontakt med våra kunder och support till säljarna. Jag planerar också annonser, beställer lagerbilar och så säljer jag en del bilar såklart.

Vad krävs för att vara en bra märkeschef?

- För att lyckas med jobbet behövs intresse för både människor och bilar. Att förstå hur bilar och olika system fungerar för att kunna besvara många återkommande frågor från kunderna är viktigt. Det krävs också ett bra ordningssinne då det alltid händer mycket runt omkring.

Vad är det bästa med jobbet?

- De absolut bästa delarna av jobbet är kollegorna. Vi är ett mycket sammansvetsat gäng både lokalt och inom Möller Bil Sverige och hela Möller Mobility Group. Behöver man hjälp finns det alltid någon att tillgå och vår värdegrund gör att jag känner trygghet i det vardagliga arbetet.

Vad är det som gör att du trivs på Möller Bil?

- Tack vare Möller Mobility Groups storlek så finns det alltid möjlighet att avancera inom företaget och blir det en ledig plats så finns det goda möjligheter till intern rörlighet. Och såklart bilarna, jag arbetar för ett av världens bästa märken.