Alexandra jobbar som säljare för Audi på Möller Bil Uppsala. Hennes främsta arbetsuppgifter är att bygga långvariga relationer med gamla och nya kunder samt kunna ge kundupplevelser som överträffar kundens förväntningar.
När Alexandra kom till bilbranschen och började som bilsäljare säger hon själv att hon inte hade så mycket kunskap om bilar men däremot en bakgrund inom försäljning och kundservice efter bland annat fyra år inom elektronikbranschen. Därifrån har hon tagit med sig erfarenhet av att leda kunder till rätt produkter och helhetslösningar.
- Under tidens gång har jag lärt mig mycket om bilar och branschen som jag faktiskt inte trodde att jag skulle göra, säger Alexandra. Idag känner jag mig trygg i min roll som bilsäljare och kan ta fram den information som mina kunder söker. Om jag inte har svar på plats så tar jag reda på det.
Alexandra har gått en del utbildningar som gett en grund för hur hon vill arbeta med människor, men hon tillskriver också sin bakgrund en del av framgången.
- Jag är uppväxt i en mångkulturell miljö och det har hjälpt mig att kunna anpassa lätt till nya miljöer och bemötanden med människor. Mina tidigare erfarenheter gör att jag vet att grunden till framgång ligger i att skapa goda relationer samt att aktivt vårda dessa.
- Det som lockade mig framför allt var nog varumärket, men också att få fortsätta utforska min roll som säljare och hjälpa kunder med att bygga deras drömbilar.
- Ingen dag är den andra lik! Det finns alltid nya saker att göra och vi har alltid kul när vi gör det. Dagarna är oftast fyllda med kundmöten, leveranser av bilar, försäljning av bilar och vi går mot våra uppsatta mål. Arbetsdagarna går väldigt fort för att vi har så kul tillsammans i vårt team, jag ser alltid framemot att få komma till jobbet och få träffa mina kollegor.
- Det absolut bästa med att jobba som bilsäljare är att se lyckan och glädjen varje kund har när de ska hämta upp sina bilar. Att man vår vara med på det är något jag inte riktigt kan beskriva.
- Att vara lyhörd och ge bra kundservice. Det är viktigt att kunden ska känna sig trygg med dig som säljare.
- Att få vara en del av det varumärket jag jobbar för, men störst av allt de kollegor jag jobbar med varje dag.