Den här webbplatsen använder cookies. Genom att använda webbplatsen och fortsätta navigera accepterar du dessa cookies. Du kan ändra detta i dina webbläsarinställningar. Läs mer om cookies

Viktig information till våra kunder

Kära Möller Bil-kund.

Det är utmanande tider för hela världen med coronaviruset som har påverkat vår vardag stort. Vi måste ta hand om varandra under denna tid och vi har alla ett ansvar för att minska risken för smittspridning. Vi vill nu ge dig information om hur vi på bästa sätt tar hand om dig som kund under denna krävande period.

Vi vill göra det vi kan för att samhället ska fungera, våra verkstäder bidrar bland annat till att upprätthålla viktiga transporttjänster. I enlighet med detta har våra anläggningar ordinarie öppettider.

Nyligen gick Volkswagen koncernen ut med information om att de stänger produktionen på europeiska fabriker för koncernens märken. Till att börja med förväntas produktionen stoppas under två veckor och det genomförs bland annat för att minska risken för smittspridning. Producerade bilar som är på väg hem eller på svensk mark kan levereras som vanligt till våra kunder.

Vask hender

 

Som kund kan du vara helt säker på att vi har vidtagit åtgärder för att minska smittrisken och behov av fysisk kontakt på våra anläggningar. Några av dessa åtgärder är:

  • Vi har ökat frekvensen för vår städning på alla anläggningar och desinficerar på särskilt utsatta ställen (som toaletter, dörrhandtag mm)
  • Vi rengör beröringspunkter och utställningsbilar grundligare än vanligt.
  • Anställda som kan ha varit utsatta för smittrisk, eller har symtom som kan tyda på smitta, är inte på arbetsplatsen.

 

Provkörning och genomförande av service på bilar är fortsatt fullt möjligt och vi har infört följande åtgärder för att göra ditt besök till en trygg upplevelse

  • Vi är extra grundliga med rengöring av våra bilar och använder handskar när vi hanterar kundbilar.
  • Vi desinficerar/rengör dörrhandtag, ratt, växelspak, säkerhetsbälten, skärmar och nycklar.
  • Våra säljare och servicerådgivare sätter sig inte i bilen tillsammans med kunden, utan håller behörigt avstånd.

 Avstand

Vi erbjuder också digital bokning av verkstadstjänster på mollerbil.se, nyckelautomater (Uppsala, Västerås, Örebro, Enköping, Strängnäs och Göteborg) och nyckelinkast och e-signering av avtal, tre av flera åtgärder som gör att vi kan undvika all fysisk kontakt.

Vi ber alla våra kunder att avboka besök på våra anläggningar om man har symtom eller misstanke om smittrisk. Vi är självklart flexibla när det gäller ändring av tid för service, leverans av bil och annat.

Vi är tillgängliga på telefon och e-post, så att kommunikationen med oss kan upprätthållas nästan som vanligt för de som inte har behov av att besöka oss.

Du är hjärtligt välkommen på besök hos oss och du kan vara helt säker på att vi tar ansvar för att minska smittspridningen på våra anläggningar.

 

Några av de vanligaste frågeställningar som våra kunder har just nu:

Påverkar situationen priser och leveranstider på bilar?

Vi har bilar tillgängliga för snabb leverans. Ändringar i valutakurser kan på sikt påverka priser på bilar, särskilt i oroliga tider.

Jag har beställt bil, påverkar detta produktionen eller leveransen av min bil?

Ta kontakt med oss, så ser vi över status för din beställning. Vi anpassar leveranser av bilar till kunder och är flexibla för att lösa situationer med hemmakarantän eller annat som gör det praktiskt svårt att genomföra som först planerat.

Jag har beställt tid på verkstaden – men har inte möjlighet den tid som är bestämd. Vad gör jag?

Ring oss eller skicka e-post, så följer vi upp och ger förslag på hur vi löser detta så flexibelt och bra som möjligt.

Ta hand om människorna omkring dig och tveka inte att kontakta oss om det är något vi kan hjälpa till med framöver.

Stein Ivan Solbakken
VD Möller Bil Sverige AB