Den här webbplatsen använder cookies. Genom att använda webbplatsen och fortsätta navigera accepterar du dessa cookies. Du kan ändra detta i dina webbläsarinställningar. Läs mer om cookies

Servicerådgivare

Johan Hedström, Västerås

Hur hamnade du på Möller Bil och varför lockade arbetet dig?

- Under min utbildning till fordonstekniker så fick jag möjlighet till praktikplats på Möller bil och fick direkt känslan för att jag skulle trivas i klimatet som var på företaget. Efter att jag sedan lämnade skolan så öppnade det sig en roll som Servicerådgivare, för ca 10 år sedan. Att då få chansen att jobba med ett starkt varumärke inom branschen lockade, men också att få utmana mig själv med jobbet som Servicerådgivare.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

- Jag kommer till jobbet 09:00 och då har vi ett gemensamt möte hela teamet, tillsammans med tekniker, servicerådgivare och reservdelssäljare. Efter mötet så börjar dagen rulla på med de dagliga mötena med kunder både över telefonen och i bilhallen. När vi inte har några kunder som söker oss så tar vi hand om bland annat kostnadsförslag på reparationer och tar hand om planering av framtida arbeten.

Vad krävs för att klara jobbet som servicerådgivare och trivas med det?

- Jag tror att man måste uppskatta det sociala mötet och ha som ambition att allt går att lösa. Ha ett tankesätt att man kan lösa alla kunders "problem", för att i slutändan lyckas göra kunden riktigt nöjd. Det är också det som gör att jobbet blir roligt, att vara lösningsorienterad och sedan få alla kunder 5-stjärnigt nöjda.

Vad är det bästa med ditt arbete?

- Alla dagar är olika, för vi träffar så mycket olika sorters människor. Ingen person har samma tanke och det gör också varje möte olika, vilket är riktigt spännande! Jag uppskattar också flexibiliteten som finns i arbetet som servicerådgivare.

Vad är det bästa med Möller Bil?

- Teamkänslan och kamratskapen!